Gastronomik realizuje obecnie trzeci projekt praktyk zagranicznych, a drugi w Portugalii - Program Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027
Nr projektu: nr 2023-1-PL01-KA122-VET-000145023
Tytuł projektu: „Praktyki zawodowe w Portugalii - nasza przyszłość jest w naszych rękach”
Program Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027,
Konkurs : 2023
Projekt : „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia zawodowego”.
W roku szkolnym 2024/25 30 uczniów naszej szkoły wyjedzie na praktyki zagraniczne do Faro w Portugalii. Nasz projekt jest całkowicie finansowany z funduszy UE.
Cele:
- Zdobycie przez uczniów naszej szkoły doświadczenia zawodowego za granicą
- Podwyższenie umiejętności językowych uczniów
- Rozwój osobisty uczniów, wzrost poczucia własnej wartości i kompetencji społecznych
- Zwiększenie świadomości międzykulturowej.
- Motywacja do dalszej nauki i udziału w szkoleniach po odbyciu mobilności zagranicznej.
- Promocja naszej szkoły w regionie.
Do pobrania:
Formularz zgłoszeniowy
Regulamin Naboru
Wyniki rekrutacji:
Załącznik 1 Lista główna zakwalifikowanych uczestników
Regulamin określający zasady naboru uczestnikówdo projektu „Nasza przyszłość jest w naszych rękach - praktyki zagraniczne w Hiszpanii”
w ramach Programu Erasmus Plus,
Typ akcji: Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności osób uczących się i kadry w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego (KA122-VET)
- Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczniów na 4-tygodniowe praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach w Walencji, Hiszpanii.
- Zakładamy, że praktyki odbędą się na przełomie maj/czerwiec 2025 r. Szczegółowe terminy zostaną dopiero ustalone.
- W projekcie weźmie udział w sumie 20 uczniów z klas technikum hotelarskiego, technikum żywienia i usług gastronomicznych oraz technikum usług fryzjerskich i stylisty oraz 2 opiekunów dorosłych.
- Rekrutacja uczestników przeprowadzana będzie w formie konkursu.
- Rekrutacja rozpocznie się zaraz po ogłoszeniu wyników konkursu wniosków Programu Erasmus Plus. O pozostałych terminach w sprawie rekrutacji Beneficjent czyli szkoła poinformuje na stronie szkoły, szkolnym FB, tablicy informacyjnej.
- Rekrutacja uczniów przeprowadzona zostanie przez Komisję Rekrutacyjną w składzie:
- Dyrektor danej szkoły, Przewodniczący Komisji,
- Kierownik szkolenia praktycznego,
- Pedagog szkolny
- Koordynator projektu.
- Do Konkursu mogą przystąpić uczniowie spełniający poniższe podstawowe kryteria:
- Są uczniami klas pierwszych, drugich i trzecich w roku szkolnym 2023/2024.
- Kształcą się w klasach o profilach: Technik usług gastronomicznych, Technik hotelarstwa, Technik usług fryzjerskich, Technik stylista.
- Nie brali wcześniej udziału w zagranicznej mobilności w ramach projektu Erasmus+, POWER, FERS.
- Uzyskali co najmniej ocenę poprawną z zachowania na koniec klasy I / II/III.
- Uzyskali co najmniej ocenę dostateczną z języka angielskiego na koniec klasy I / II/III.
- Będą brać udział we wszystkich zaplanowanych działaniach projektowych, mających na celu przygotowanie się do odbycia czterotygodniowej praktyki zagranicznej Walencji, Hiszpania.
- Wypełnili poprawnie Formularz Zgłoszeniowy (wraz z wymaganymi załącznikami) i w terminie złożyli go do sekretariatu szkoły.
- Dostarczyli zgodę rodzica/opiekuna na wyjazd za granicę.
- W ramach Konkursu kandydaci będą zobligowani do wykonania następujących zadań:
- Terminowe złożenie Formularza Zgłoszeniowego (wraz z wymaganymi załącznikami).
- Samodzielne opracowanie i załączenie do ww. Formularza swojego LISTU MOTYWACYJNEGO w języku polskim 80 – 120 słów (na temat swojej motywacji i oczekiwań oraz korzyści płynących z wzięcia udziału w praktykach zagranicznych).
- Kryteria - kandydaci będą oceniani przez Komisję Rekrutacyjną wg następujących kryteriów:
- Uzyskana ocena z języka angielskiego na zakończenie odpowiednio klasy I/II/III: 3-15 pkt.
(celujący – 15 pkt. , bardzo dobry – 10 pkt., dobry – 7pkt., dostateczny – 3 pkt) - Średnia z uzyskanych ocen z przedmiotów zawodowych na zakończenie klasy I/II/III: 0-25 pkt. (celujący – 25 pkt. , bardzo dobry – 22 pkt., dobry – , dostateczny – 15 pkt., dopuszczający – 5 pkt.)
- Oceny z zachowania na zakończenie klasy I /II/III (co najmniej poprawna): 2-15 pkt.
(wzorowe – 15 pkt. , bardzo dobre – 10 pkt., dobre – 7pkt., poprawne – 2 pkt.)
- Zaangażowanie społeczne praca na rzecz szkoły oraz opinia wychowawcy – 0-15 pkt.
- Trudna sytuacja materialna (niski dochód – do 700 zł na osobę w rodzinie) – 0-15 pkt.
- Pochodzenie z terenów wiejskich – 0-5 pkt.
Uczeń może uzyskać maksymalnie 100 pkt.
- Zakwalifikowani zostaną uczniowie, którzy spełniają kryteria i uzyskają największą liczbę punktów.
Komisja Rekrutacyjna sporządzi LISTĘ ZAKWALIFIKOWANYCH UCZESTNIKÓW (20 osób) i LISTĘ REZERWOWĄ ( 8 osób).
Na listę rezerwową dostaną się uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do programu ze względu na niższą liczbę punktów.
- W razie rezygnacji lub usunięcia kandydata z udziału w projekcie, zostanie wybrana osoba z listy rezerwowej, która uzyskała najwyższą liczbę punktów.
- W przypadku niewystarczającego naboru w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostanie przeprowadzona dodatkowa rekrutacja uzupełniająca na zasadach określonych w odrębnym regulaminie.
- Formularz Zgłoszeniowy zostanie umieszczony na stronie szkoły w miejscu informującym o projekcie, a także będzie dostępny w sekretariacie szkoły.
- Procedura odwoławcza:
- Każdemu uczniowi, który złożył Formularz Zgłoszeniowy i wszystkie wymagane załączniki i nie zakwalifikował się do udziału w projekcie, przysługuje prawo jednokrotnego odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w terminie 1 tygodnia od ogłoszenia wyników
- Uczeń składa wówczas do Sekretariatu szkoły pisemny wniosek odwoławczy, który musi zawierać: datę, dane ucznia, dane szkoły, powód zakwestionowania decyzji Komisji Rekrutacyjnej i/ lub wskazanie konkretnych zarzutów o charakterze proceduralnym, jeżeli zdaniem ucznia naruszenia takie miały miejsce, wraz z uzasadnieniem oraz podpis ucznia.
- Komisja odpowie na wniosek w ciągu do 5 dni roboczych od złożenia odwołania.
Lista uczestników zakwalifikowanych na praktyki w Portugalii w ramach projektu
nr 2024-1-PL01-KA122-VET-000239340
Tytuł projektu: „Nasza przyszłość jest w naszych rękach" - praktyki zagraniczne w Hiszpanii”
Lp. |
Nazwisko |
Imię |
Klasa |
Uczeń kształcący się w zawodzie |
1. |
Baran |
Zuzanna |
IIIc |
Technik Usług Fryzjerskich |
2. |
Borowska |
Zofia |
IIIa |
Technik ŻiUG |
3. |
Duszyńska |
Julia |
IIIb |
Technik ŻiUG |
4. |
Fabianek |
Julia |
IIIc |
Technik Usług Fryzjerskich |
5 |
Każmierska |
Elżbieta |
IIIb |
Technik Hotelarz |
6. |
Kołodziejczyk |
Amelia |
IVb |
Technik Usług Fryzjerskich |
7. |
Kowalcze |
Maria Anna |
IIIb |
Technik Hotelarz |
8. |
Kuripko |
Mariia |
IIIb |
Technik Hotelarz |
9. |
Malewicz |
Katarzyna |
IIIb |
Technik Hotelarz |
10. |
Nawrocka |
Wiktoria |
IIIc |
Technik Usług Fryzjerskich |
11. |
Nowakowski |
Oliwier |
IIIb |
Technik ŻiUG |
12. |
Tubisz |
Jagoda |
IIIa |
Technik ŻiUG |
13. |
Walczak |
Katarzyna |
IVb |
Technik Usług Fryzjerskich |
14. |
Wyka |
Wiktoria |
IIIb |
Technik Hotelarz |
Lista uczestników zakwalifikowanych na praktyki w Portugalii w ramach projektu
nr 2024-1-PL01-KA122-VET-000239340
Tytuł projektu: „Nasza przyszłość jest w naszych rękach" - praktyki zagraniczne w Hiszpanii”
Lp. |
Nazwisko |
Imię |
Klasa |
Uczeń kształcący się w zawodzie |
1. |
Maciejczyk |
Nadia |
IIIa |
Technik ŻiUG |
2. |
Zwerchowski |
Hubert |
IVb |
Technik ŻiUG |
3. |
Wachowski |
Mateusz |
IVb |
Technik ŻiUG |
4. |
Więtczak |
Lena |
IIIa |
Technik ŻiUG |
5. |
Kowalczyk |
Alex |
IVa |
Technik Hotelarz |