SZKOŁA JEST ... FAJNA

Nauka może być przyjemna. Staramy się aby w naszej szkole właśnie tak było.

ROZWIJAJ PASJE

 

Rozwijaj i pielęgnuj swoje zainteresowania.

Oferta zajęć pozalekcyjnych pozwala w ciekawy sposób spędzić wolny czas.

ATRAKCYJNE PROFILE

 

Wybierz naukę na jednym z wielu atrakcyjnych kierunków.

Program zajęć jest konsultowany z przyszłymi pracodawcami, to gwarancja wysokich kompetencji zawodowych.

Praktyki zagraniczne uczniów Gastronomika

Gastronomik realizuje obecnie trzeci projekt praktyk zagranicznych, a drugi w Portugalii - Program  Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027

Nr projektu: nr 2023-1-PL01-KA122-VET-000145023

Tytuł projektu: „Praktyki zawodowe w Portugalii - nasza przyszłość jest w naszych rękach”

Program  Europejski Fundusz Społeczny Plus w ramach Programu Fundusze Społeczne dla Rozwoju Społecznego (FERS) 2021-2027,

Konkurs : 2023 

Projekt : „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i absolwentów oraz kadry kształcenia  zawodowego”.

 W roku szkolnym 2024/25 30 uczniów naszej szkoły wyjedzie na praktyki zagraniczne do Faro w Portugalii. Nasz projekt jest całkowicie finansowany z funduszy UE.

 Cele:

  • Zdobycie przez uczniów naszej szkoły doświadczenia zawodowego za granicą
  • Podwyższenie umiejętności językowych uczniów
  • Rozwój osobisty uczniów, wzrost poczucia własnej wartości i kompetencji społecznych
  • Zwiększenie świadomości międzykulturowej.
  • Motywacja do dalszej nauki i udziału w szkoleniach po odbyciu mobilności zagranicznej.
  • Promocja naszej szkoły w regionie.

Do pobrania:

Formularz zgłoszeniowy

Regulamin Naboru

Wyniki rekrutacji:

Załącznik 1 Lista główna zakwalifikowanych uczestników

Załącznik 2 Lista rezerwowa

 

 

 

 

Regulamin określający zasady naboru uczestnikówdo projektu „Nasza przyszłość jest w naszych rękach - praktyki zagraniczne w Hiszpanii”

w ramach Programu Erasmus Plus, 

Typ akcji: Krótkoterminowe projekty na rzecz mobilności osób uczących się i kadry w sektorze kształcenia i szkolenia zawodowego (KA122-VET)

  1. Niniejszy regulamin określa zasady rekrutacji uczniów na 4-tygodniowe praktyki zawodowe w przedsiębiorstwach w Walencji, Hiszpanii.
  1. Zakładamy, że praktyki odbędą się na przełomie maj/czerwiec 2025 r. Szczegółowe terminy zostaną dopiero ustalone.
  1. W projekcie weźmie udział w sumie 20 uczniów z klas technikum hotelarskiego, technikum żywienia i usług gastronomicznych oraz technikum usług fryzjerskich i stylisty oraz 2 opiekunów dorosłych.
  1. Rekrutacja uczestników przeprowadzana będzie w formie konkursu.
  1. Rekrutacja rozpocznie się zaraz po ogłoszeniu wyników konkursu wniosków Programu Erasmus Plus. O pozostałych terminach w sprawie rekrutacji Beneficjent czyli szkoła poinformuje na stronie szkoły, szkolnym FB, tablicy informacyjnej.
  1. Rekrutacja uczniów przeprowadzona zostanie przez Komisję Rekrutacyjną w składzie:
  • Dyrektor danej szkoły, Przewodniczący Komisji,
  • Kierownik szkolenia praktycznego,
  • Pedagog szkolny
  • Koordynator projektu.
  1. Do Konkursu mogą przystąpić uczniowie spełniający poniższe podstawowe kryteria:
  • Są uczniami klas pierwszych, drugich i trzecich w roku szkolnym 2023/2024.
  • Kształcą się w klasach o profilach: Technik usług gastronomicznych, Technik hotelarstwa, Technik usług fryzjerskich, Technik stylista.
  • Nie brali wcześniej udziału w zagranicznej mobilności w ramach projektu Erasmus+, POWER, FERS.
  • Uzyskali co najmniej ocenę poprawną z zachowania na koniec klasy I / II/III.
  • Uzyskali co najmniej ocenę dostateczną z języka angielskiego na koniec klasy I / II/III.
  • Będą brać udział we wszystkich zaplanowanych działaniach projektowych, mających na celu przygotowanie się do odbycia czterotygodniowej praktyki zagranicznej Walencji, Hiszpania.
  • Wypełnili poprawnie Formularz Zgłoszeniowy (wraz z wymaganymi załącznikami) i w terminie złożyli go do sekretariatu szkoły.
  • Dostarczyli zgodę rodzica/opiekuna na wyjazd za granicę.
  1. W ramach Konkursu kandydaci będą zobligowani do wykonania następujących zadań:
  • Terminowe złożenie Formularza Zgłoszeniowego (wraz z wymaganymi załącznikami).
  • Samodzielne opracowanie i załączenie do ww. Formularza swojego LISTU MOTYWACYJNEGO w języku polskim 80 – 120 słów (na temat swojej motywacji i oczekiwań oraz korzyści płynących z wzięcia udziału w praktykach zagranicznych).
  1. Kryteria - kandydaci będą oceniani przez Komisję Rekrutacyjną wg następujących kryteriów:
  • Uzyskana ocena z języka angielskiego na zakończenie odpowiednio klasy I/II/III: 3-15 pkt.
    (celujący – 15 pkt. , bardzo dobry – 10 pkt., dobry – 7pkt., dostateczny – 3 pkt)
  • Średnia z uzyskanych ocen z przedmiotów zawodowych na zakończenie klasy I/II/III: 0-25 pkt. (celujący – 25 pkt. , bardzo dobry – 22 pkt., dobry – , dostateczny – 15 pkt., dopuszczający – 5 pkt.)
  • Oceny z zachowania na zakończenie klasy I /II/III (co najmniej poprawna): 2-15 pkt.

(wzorowe – 15 pkt. , bardzo dobre – 10 pkt., dobre – 7pkt., poprawne – 2 pkt.)

  • Zaangażowanie społeczne praca na rzecz szkoły oraz opinia wychowawcy – 0-15 pkt.
  • Trudna sytuacja materialna (niski dochód – do 700 zł na osobę w rodzinie) – 0-15 pkt.
  • Pochodzenie z terenów wiejskich – 0-5 pkt.

Uczeń może uzyskać maksymalnie 100 pkt.

  1. Zakwalifikowani zostaną uczniowie, którzy spełniają kryteria i uzyskają największą liczbę punktów.

Komisja Rekrutacyjna sporządzi LISTĘ ZAKWALIFIKOWANYCH UCZESTNIKÓW (20 osób)  i LISTĘ REZERWOWĄ ( 8 osób).

Na listę rezerwową dostaną się uczniowie, którzy nie zostali zakwalifikowani do programu ze względu na niższą liczbę punktów.

  1. W razie rezygnacji lub usunięcia kandydata z udziału w projekcie, zostanie wybrana osoba z listy rezerwowej, która uzyskała najwyższą liczbę punktów.
  1. W przypadku niewystarczającego naboru w wyniku przeprowadzonej rekrutacji zostanie przeprowadzona dodatkowa rekrutacja uzupełniająca na zasadach określonych w odrębnym regulaminie.
  2. Formularz Zgłoszeniowy zostanie  umieszczony  na stronie szkoły w miejscu informującym o projekcie, a także będzie dostępny w sekretariacie szkoły.
  3. Procedura odwoławcza:
  • Każdemu uczniowi, który złożył Formularz Zgłoszeniowy i wszystkie wymagane załączniki i nie zakwalifikował się do udziału w projekcie, przysługuje prawo jednokrotnego odwołania się od decyzji Komisji Rekrutacyjnej w terminie 1 tygodnia od ogłoszenia wyników 
  • Uczeń składa wówczas do Sekretariatu szkoły pisemny wniosek odwoławczy, który musi zawierać: datę, dane ucznia, dane szkoły, powód zakwestionowania decyzji Komisji Rekrutacyjnej i/ lub wskazanie konkretnych zarzutów o charakterze proceduralnym, jeżeli zdaniem ucznia naruszenia takie miały miejsce, wraz z uzasadnieniem oraz podpis ucznia.
  • Komisja odpowie na wniosek w ciągu do 5 dni roboczych od złożenia odwołania.

 

Lista uczestników zakwalifikowanych na praktyki w Portugalii w ramach projektu

nr 2024-1-PL01-KA122-VET-000239340

Tytuł projektu: „Nasza przyszłość jest w naszych rękach" - praktyki zagraniczne w Hiszpanii”

Lp.

Nazwisko

Imię

Klasa

Uczeń kształcący się w zawodzie

1.

Baran

Zuzanna

IIIc

Technik Usług Fryzjerskich

2.

Borowska

Zofia

IIIa

Technik ŻiUG

3.

Duszyńska

Julia

IIIb

Technik ŻiUG

4.

Fabianek

Julia

IIIc

Technik Usług Fryzjerskich

5

Każmierska

Elżbieta

         IIIb

Technik Hotelarz

6.

Kołodziejczyk

Amelia

          IVb

Technik Usług Fryzjerskich

7.

Kowalcze

 Maria Anna

IIIb

Technik Hotelarz

8.

Kuripko

Mariia

IIIb

Technik Hotelarz

9.

Malewicz

Katarzyna

IIIb

Technik Hotelarz

10.

Nawrocka

Wiktoria

IIIc

Technik Usług Fryzjerskich

11.

Nowakowski

Oliwier

IIIb

Technik ŻiUG

12.

Tubisz

Jagoda

IIIa

Technik ŻiUG

13.

Walczak

Katarzyna

IVb

Technik Usług Fryzjerskich

14.

Wyka

Wiktoria

IIIb

Technik Hotelarz

 

Lista uczestników zakwalifikowanych na praktyki w Portugalii w ramach projektu

nr 2024-1-PL01-KA122-VET-000239340

Tytuł projektu: „Nasza przyszłość jest w naszych rękach" - praktyki zagraniczne w Hiszpanii”

Lp.

Nazwisko

Imię

Klasa

Uczeń kształcący się w zawodzie

1.

Maciejczyk

Nadia

IIIa

Technik ŻiUG

2.

Zwerchowski

Hubert

IVb

Technik ŻiUG

3.

Wachowski

Mateusz

IVb

Technik ŻiUG

4.

Więtczak

Lena

IIIa

Technik ŻiUG

5.

Kowalczyk

Alex

IVa

Technik Hotelarz